Jarosławski Ots

IP: 5.37.226.190 port: 7171 nazwa sieci: Ots pod hamachi haslo do sieci : (hasla nie ma) Prosimy zobaczyc na strone www.jaroslawskiots.pl.tl i wziac udzial z forum :) zapraszamy do ots pod tibie 8.1!

Ogłoszenie

Czytajcie dużo się dowiecie o tibi i nie tylko

#1 2009-06-13 16:01:36

ciapsik11

Administrator

10912134
Zarejestrowany: 2009-06-13
Posty: 29
Punktów :   

Poradnik dla druida

Witam! Od razu zaznaczam, ze w tym poradniku opisuje jedynie najefektywniej wykorzystywane przeze mnie expowiska i drogie rozwoju postaci!


Sedziwy staruszek wszedł do przepełnionego ludzmi pokoju. Staną na środku, tuz obok wielkiego kominka. Rozejrzał się po sali. Wszystkie młode twarze wpatrywały się w niego jak w obraz. Zdjął kapelusz i osunął się cieżko na fotel. Wyciągnął z torby trochę tytoniu i wypełnił nim fajkę. Zaciągnął się kilka razy, wziął głęboki oddech...

"Witajcie słudzy natury. Jestem Aldorn, druid i pokorny sługa matki ziemi. To co Wam teraz opowiem być może uratuje kilkoro z Was przed śmiercią, tak wiec słuchajcie uwaąnie. Oto bowiem zaprezentuje historie moich początków, kiedy bylem tak młody i niedoświadczony jak Wy..."

"Jako jeszcze młody adept nie bylem zbyt ważną figurą w świecie Tibii. Pewnego dnia, gdy jak co dzień trenowałem zaklęcie światła do gaju druidów, przyszedł odziany w zbroje mężczyzna. Zamienił kilka słów ze starszyzną druidów po czym odszedł. W niedługim czasie oznajmiono nam, iż sam król Tibianus wzywa nas do pomocy. Podobno grupy orków maja swoje posterunki w pobliżu Thais. Rozdano nam ekwipunek i dano coś na wzór kija chociaż bardziej ozdobny. Wytłumaczono mi i reszcie kadetów, iż jest to potężna różdżka do walki ze złem. Bez żadnego przygotowania wysłano nas w sam środek bitwy. Początkowo wszystko szło dobrze, aż do czasu gdy zaczęliśmy schodzić coraz głębiej do legowiska orków. Pewni swoich umiejętności wpadliśmy w zasadzkę. Wróg był wszędzie...moi towarzysze padali jeden po drugim, a mi samemu udało się uciec z ledwością...."

"I tak mijały dni, tygodnie, a ja stawałem się coraz potężniejszy, bardziej doświadczony. Czułem się już pewnie. Kupiłem nowy, lepszy ekwipunek, a orki nie stanowiły dla mnie już większego wyzwania. Zycie było wspaniale, aż do czasu, gdy przy ciele jednego z orków znalazłem dziwny pergamin. Postanowiłem przedstawić moje znalezisko radzie, a ta po kilku godzinach rozmyślań oznajmiła mi, iż jest to fragment mapy prowadzącej do potężnego artefaktu. Przedmiot ten podobno miał zachwiać równowagę w świecie Tibii, dlatego rada starszych zleciła mi odnalezienie i zwrócenie im artefaktu. Przyjąłem zadanie. Wszystkie ślady wskazywały, iż miejsce położenia poszukiwanej przeze mnie rzeczy jest w górach niedaleko Thais..."

Morał:

Gdy tylko zdobedziesz 8lv u wyroczni na rooku nalezy wybrac swoje powolanie. Mowisz cos takiego; Hi > Yes > Thais > Druid > Yes.
Gratulacje wlasnie zostales druidem.
Kupujemy czar swiatla (light=100gp), bierzemy rozdzke (jest za darmo) i ruszamy na orki w Ancient Temple kolo thais. Dobrze by bylo gdybysmy mieli plate armora, plate legssy, dwarven shielda. Jesli nie mam to staramy sie nie wpadac w cale gromady orkow tylko wybijac je z osobna.
Tam siedzimy do 19lv nabijajac mlv (poprzez ciagle rzucanie czaru swiatla="utevo lux") i zarabiajac kase. Zmieniamy tez ciagle rozdzke na lepsza, za ktore juz musimy troche zaplacic (13lv=1k i 19lv=5k).

Oczywiscie istnieja tez inne expowiska (miejsca gdzie mozna zdobywac exp), ale z zycia wiem, iz sa one prawie zawsze oblegane przez innych graczy (roty=Venore, roty=Darashia). Mozna w ostatecznosci expic na larwach (tylko dla pacc)(moze byc niebezpieczne na tym lv bez leczenia) albo Fibula (uwazac na zlurowane potwory).

"Nie bylem juz kadetem...wiedzialem jak sie walczy, ale nikt nie uprzedzil mnie o niebezpieczenstwach kryjacych sie w gorach. Potezne jednookie cyklopy niczym stado dzikich zwierzat rzucilo sie na mnie. Jednym ciosem niszczyly glazy, wiec wolalem nie wdawac sie z nimi w konfrontacje bezposrednia. Wykorzystujac to iz sa niebywale glupie i wolne szybko spalalem ich wielkie cielska na odleglosc z mojej rozdzki..."

"Tak jak nakazala rada, staralem sie odnazlesc tajemniczy artefakt. Przez tygodnie przeszukiwalem gore, ale poza cyklopami i nieumarlymi nie natrafilem na nic godnego zainteresowania. Stawalem sie coraz to potezniejszy. Podczas moich pobytow w miesci nauczylem sie wytwarzac potezne runy. Moj skarbiec rosl i ambicje rowniez. I gdy bylem juz kompletnie zirytowany poszukiwaniami i ciaglym wybijaniem cyklopow, zdarzyl sie cud. Podczas walki z grupa olbrzymow wpadlem przypadkowo do pewnej dziury. Starlem sie z nieumalymi, a na oltarzu odnalazlem kolejna wskazowke... Rada wytumaczyla mi, iz owy artefakt nazywa sie Exalibug i jest to potezny miecz, ktorego sila jest w stanie powalic demony jednym ciosem. Zaczelem rozmyslac o jego potedze...co ja bym z nim zrobil. Kolejna slad prowadzil do krolestwa krasnoludow. Nie zastanawiajac sie ruszylem w droge..."

---------------------------------------------------

Moral:

Od 19lv powinienes zaczac expic na cyklopach. Proponuje Mount Sternum. Uciekasz przed cyklopami i atakujesz z rozdzki od 19lv. Exp nawet niezly, kasa zalezy od szczescia.
Gdy dobijesz 20lv i masz platne konto wykup promocje. Dzieki niej Soul Pointy i mana odnawiaja Ci sie szybciej. Tracisz tez mniej exp przy kazdej smierci.

Dobijasz 24 potem 25lv. Mozesz robic juz wreszcie jakies pozadne runy. Kupujesz w gaju druidow czary "Ultimate Healing Rune" na 24lv i "Heavy Magic Missle" na 25lv. Zeby zrobi rune wkladasz "pusta rune" w dlon (blank rune za 10gp w sklepie magicznym w kazdym miescie) i wymawiasz odpowiednie zaklecie (umieszczam w nawiasach obok czaru). I tutaj masz dwie mozliwosci;

1. Mozesz robic UHy (Ultimate Healing Rune = "Adura Vita" = 400 many + 3 soul pointy) i je pozniej sprzedawac (nie oplaca sie ich zatrzymywac dla siebie) i troche zarobic.

2. Mozesz tez sobie zupelnie darowac robienie UH'ow i zaczac tworzyc na potrzeby indywidualne HMM (Heavy Magic Missle = "Adori Gran" = 280 many + 2 soul pointy).

Do robienia run potrzeba oprocz many takze Soul Pointy (SP). Odnawia sie je poprzez zabijanie potworow. Jesli grasz na darmowym koncie (FACC) SP odnawiaja ci sie z czestotliwoscia 1 na 2min. Jesli masz platne konto (PACC'a) SP regenreruja sie z predkoscia 4 na 1min. Wazne jest tez, iz musisz zabic potwora, ktory daje wiecej exp nic twoj lv. Tak wiec, orc ktory daje 25exp nie odnowi souli dla 26lv druida.

Polecam zrobic tak: masz 100 SP (MAX) dla PACC'a 200 (MAX), robisz 2,5bp HMM i idziesz robic lv up. Soule ci sie odnowia i wracasz robic znowu runy. I tak ciagle. Albo mozesz ciagle expic.

Nie musisz zmieniac sprzetu (EQ). P-set, d-sheild, steel helmet wystarcza. Nie wydawaj kasy na jakis drogi, lekki sprzet bo to ci jest narazie niepotrzebne (przeciez i tak walisz narazie tylko z rozdzki).

"Wszystkie tropy prowadzily do rebelianckich kopalni krasnoludow. Wczesniej slyszalem legendy o zapalczywosci i sile wojownikow tam zyjacych. Jednak nie obawialem sie. Na wszelki wypadek wziolem kilka run i ruszylem w glab podziemi. Poczatko opor byl nedzny, ale to jedynie cisza przed burza. Na nizszych poziomach kopalni, przeciwnicy stawali sie juz nie do zlekcerwazenia. Swietnie wyszkoleni byli godnym przeciwnikiem, a ich grupa stanowila juz realna grozbe smierci. Mimo tego dalej wypelnialem powierzonal mi misje, przyokazji niezle zarabiajac. W miesci slyszalem pogloski o prastarym wezu, ktory lata temu zostal uwieziony w tych podziemiach przez krasnoludy. Troche zajelo mi odnazlezienie owej bestii, i jeszcze wiecej czasu pochlonelo dostanie sie do niej. Jednak odkrylem pewien tajemny korytarz...nie widoczny na mapach...poprowadzil mnie on prosto do owej bestii. I co sie okazalo? Iz owy bazyliszek jest slepy. Nim zostal tutaj uwieziony pewien wojownik wydlubal mu oczy wlasnie uzywajac Exalibuga. Prubowalem skrocic cierpienia bestii, ale zadna magii, a stwora nie dzialala. Mimo, iż nie znalazlem miecza i pokoju z wezem znajdowal sie kolejny pergamin. Tym razem prowadzil do nieumarlych krain..."

---------------------------------------------------

Moral:

Dobij 27lv na cycach i idz do kopalni na dwarf guardy.
Kup czar "Sumonn Creature", dzieki czemu bedziesz w stanie przyzywac podlegle tobie stwory. Przyzywaj monka (utevo res "monk") i atakuj z rozdzki w krasnoludy. Exp i kasa ida nieziemsko szybko. Wez tez runy na wszelki wypadek. Nie boj sie tez UHac monka w krytycznych chwilach. Pamietaj, iz przyzwany przez Ciebie potwor nie bedzie mogl chodzic poziom wyzej ani nizej.

Jesli masz PACC'a mozesz poczekac na DS (utevo res "demon skeleton") i ruszyc na Tomby. Jesli masz blokera i jestes na serverze non pvp mozesz z FE (utevo res "Fire Elemental") tam latac i exp leci wtedy bosko. Mozna tez z DS na scaraby isc, ale bardziej oplacalne sa guardy.

Nie kupuj rozdzki na 26lv poniewaz jest ona niezwykle slaba. Nie dosc ze atakuje z trucizny to jeszcze na 1 kratke. Strata kasy. Sprzetu tez mozesz nie zmieniac.

"Straszne opowiesci slyszalem o tym miejscu. Swiat nieumarlych zawsze byl glownym wrogiem druidow. Mimo calego swojego doswiadczenia obawialem sie tego miejsca. Nie jeden z moich kompanow tutaj polegl. Wszedzie bylo czuc odor smierci. Nie wiem jak amazonki moga zyc w sasiedztwie z tym bagnem umarlakow. Towarzystwo tez nie bylo mile, ale dzieki mojej zaawansowanej magii radzilem sobie nad pozor swietnie z kolejnymi zastepami nieumarlych. Wiele skarbow przywiozlem stamtad...."

"W najglebszej jaskini znalazlem tez ostatnia czesc pergaminu. Mapa byla juz kompletna, i wszystko wskazywalo na to iz to czego szukam znajduje sie na Edron..."

---------------------------------------------------

Moral

Wbij na guardach 35lv i kup czar niewidzialnosci ("utana vid")!

Teraz mozesz expic na Ghoustlandzie na poziomie z DS. Masz juz najpotezniejsza rozdzke (33lv = 15k = tylko dostepna na Edron), bierzesz kilka bp HMM i troche run GFB (Great Fireball). Na niewidce wycinasz w pien caly resp, a GFB uzywasz na wejscie jak cie otacza kilka ghuli. Twoje kombo juz wynosi ok 110 dmg (65 rozdzka + 55 HMM), wiec DS bierzesz na 3 hity. Exp leci niezwykle szybko, a kasa zalezy od szczescia.

Na paccu mozesz juz zaczac tomby solo wymiatac, i nawet sprubowac isc na necro (chociaz mozesz lepiej poczekac na wieksza sile HMM).

Z blokerem mozesz wycinac GS (Giant Spider), DL (Dragon Lord), Dragon's. Wszystko to co nie jest odporne na energie. Mozesz sobie kupic Bohy (Boots of Haste), a p-set moze w sumie zostac.

Mozna tez na niewidce czyscic OF (Orc Fortest), ale tam troche potworow cie widzi, wiec wieksze ryzyko, ale kasa zawsze sie zwroci.

---------------------------------------------------

Jednak największa jazda zaczyna się od 36lv dla druida. Dzieki czarowi Mass Healing (Exura Gran Mas Res) staniesz się niezwykle pożadaną osobą na hydra huncie. Prawdze mówiac jeśli masz czas i blokera to możesz zapomnieć o innych expowiskach do końca swoich dni. Nie opisze drogi do hydr, gdyz zdaje sie na twoich znajomych z teamu. Podam za to kilka rad jak hydry klepac gdyż wbrew pozorom to wcale nie takie łatwe druidem. Na początku powiem, że musisz brać na hydry same mana fluidy (mf - dostępne w sklepach gdzie sprzedaja blank rune). Średnio idzie 4bp MF na 2h huntu (wartości są rózne zależnie od lv i umiejętności blokera). Pamietaj tez, ze musisz miec rozdke od 19lv.


I najważnieszje, czyli jak masz tam expić.
A teraz bardzo wazna rzecz! Nigdy nie atakuj szybciej niz sorc. To jego DS MUSZA pierwsze wchodzic na obrone stwora. Jesli bedziesz atakował jako pierwszy to twoj exp wyniesie okolo 200-400 na hydre. Jesli natomiast zastosujesz moje rady to bedziesz dostawal po 500-750. Czesto zdaza sie, ze sorcowie specjalnie wydluzaja swoj czas ataku, zebys zaatakowal pierwszy, ale ty stoj jak wryty i rusz do szarzy dopiero gdy jego ds sie poruszal.

No dobra gdy sie juz ustawily ds jak na zdjeciu powyzej, mozesz sie stanac w takim samym miejscu co ja. Pamietaj, ze musisz leczyc blokera z czaru heal frend (exura sio "nick").

- zolte pole na zdjeciu - jesli DS zostanie ciezko ranny (jak to znaznaczylem na niebiesko) podbiegnij na zolte pole i uzyj czaru mass healing.

Istnieje tez mozliwosc (na wysokim lv 60+) expienia na hydrach tylko z blokerem. Wtedy stajesz na miejscu DS ktory na zdjeciu jest zaznaczony na niebiesko. Twoje DS stoja w lini prostej z blokerem, a ty przy uzyciu rozdzki od 33lv i czaru exori vis klepiesz ile wlezie. Moja rada to to, zeby nie uciekac gdy sie hydra na ciebie przerzuci tylko czekac, az bloker rzuci exete.

Jesli czytasz ten poradnik to pewnie jestes jeszcze newbe, wiec pamietaj "ZAWSZE MIEJ RZUCONY NA SIEBIE CZAR UTAMO VITA".

---------------------------------------------------

Tutaj macie opis podstawowych czarow i jak je najefektywniej wykorzystywac. Czary dziela sie na dwie kategorie; spontaniczne (rzucane odrazu po wypowiedzeniu zaklecia, nie zabieraja SP) oraz runiczne (ich energia gromadzi sie w runie ktora mozna pozniej uzyc). O ile tak naprawde u druida licza sie tylko 2 czary runiczne (UH'y i HMM) o tyle w spontanicznych juz jest wiekszy problem.

Czary spontaniczne:

Heal Frend (Exura Sio "nick") - Koszt = 700gp. Mana = 70. Druidzi mają to przyjemnosc, ze za 70 many sa w stanie wyleczyc sie z reda na full hp. Po prostu wpisujesz swoj nick do formulki zaklecia.

Force Strike (Exori Mort) - Koszt = 600gp. Mana = 20. Only for PACC. Niezwykle przydatny czar. Poniewaz mana odnawia sie bardzi szybko, tym zakleciem mozemy wycinac cale hordy potworow. Uwazaj jednak, poniewaz dziala jedynie jedna kratke przed toba. Przyda Ci sie gdy jestes niewidzialny. Wtedy mozna deskarnie masakrowac potwory, a w polaczeniu z rozdzka daje zabojczy efekt. Niezle dziala na Ghoust Landzie.

Magic Shield (Utamo Vita) - Koszt = 450gp. Mana = 50. Zabojczy czar, w szczegolnosci dla wysoko poziomowych druidow. Po jego rzuceniu zamiast zycia tracisz mane. Jest tysiace zastosowan tego zaklecia. Uzyj tylko swojej wyobrazni.

Strong Haste (Utani Gran Hur) - Koszt = 1300gp. Mana = 100. Only for PACC. Jest to o tyle dziwne zaklecie, poniewaz po updacie mozna praktycznie chodzic caly czas na tym zakleciu. Dlaczego przydatne? Szybkie chodzenie = szybkie expienie.

Invisibility (Utana Vid) - Koszt = 1000gp. Mana = 440. Czarny kon programu. Praktycznie w polaczeniu z rozdzka i HMM robi z Ciebie boga. Jestes w stanie wycinac potwory w takich ilosciach, ze az glowa boli. Polecam szczegolnie na Ghoust Landzie i OF.

]Summon Creature (Utevo Res "[nazwa stwora]"). - Koszt = 2000gp. Mana = zalezy od stwora. Niezwykle przydatny czar dla srednio lv druidow. Tak naprawde dopiero godny zainteresowania od 27lv, kiedy to mozna przyzywac:

- Monka - od 27lv - niezwykle przydatny np na dwarf guardy, OF. Bardzo szybko sie leczy, a jego hity nie sa, az takie zle.

- Orc Berserker - od 27lv - ludzi czesto przeceniaja jego role. Jest on bardzo szybki i ma mocne ciosy, ale niezwykle slaba obrone. Ja go nigdy nie wykorzystalem.

- Demon Skeleton - od 28lv - dzieki jego odpornosci na ogien czesto wykorzystywany do expienia na smokach. Na scarabach tez niezle sobie daje rade. Z uwagi na jego duza sile czesto tez brany na Hydry i Hero.

- Orc Leader- od 29lv - bardziej wytrzymala wersja DS. Ma slabsze hity (ciosy), ale z uwagi na duza liczbe zycia czesto brany na expienia na Dragon Lordach.

- Fire Elemental - od 30lv - Szalony potwor. Potrafi rzucic takie kombo, ze szczena opada. Niestety ma ataki obszarowe (na 3 kratki w ksztalcie "+") przez co zadaje obrazenia tobie i towarzyszom. Przydatny tylko na serverach non pvp.

Oczywiscie istnieja tez inne czary spontaniczne ktore powinienes kupic. Wymienilem tylko te wedlug mnie najbardziej przydatne, ktore zrobia z Ciebie maszyne do zabijania. Zapraszam do zapoznania sie z czarami na stronie glownej.

---------------------------------------------------

Wraz z najnowazym updatem zostaly wprowadzone rozdzki. Wedlug mnie to troche wywyzsza profesje magiczne ponad inne. Prezentuje tutaj krotki opis rozdzek dla druida.

- Snakebite Rod - rozdzka od 7lv. Zadaje obrazenia od trucizny (srednie 13). Zasieg na 4 kratki. Koszt many 2. Cena w sklepie - darmo pierwsza, kolejne 500gp.

- Moonlight Rod - rozdzka od 13lv. Zadaje obrazenia od energii (srednie 19). Zasieg na 2 kratki. Koszt many 3. Cena w sklepie 1k.

- Volcanic Rod - rozdzka od 19lv. Zadaje obrazenia od ognia (srednie 30). Zasieg 3 kratki. Koszt many 5. Cena w sklepie 5k.

- Quagmire Rod - rozdzka od 26lv. Zadaje obrazenia od trucizny (srednie 45). Zasieg 2 kratka. Koszt many 8. Cena w sklepie 10k.

- Tempest Rod - rozdzka od 33lv. Zadaje obrazenia od energii (srednio 65). Zasieg 1 kratki. Koszt many 13. Cena w sklepie 15k - tylko na Edron.

---------------------------------------------------

Czesto zadawane pytania:

Newbie: Czy po Updacie mlv (magic level) rosnie wolniej?

Ja: Nie. Powiekszyla sie 4 razy liczba potrzebna do awansu, ale tez 4 razy szybciej odnawia sie mana. Wiec czas sie nie zmienia.

Newbie: Ile teraz many potrzeba na przywolanie stwora?

Ja: Tyle ile przed updatem. Teraz jedynie zmienilo sie to iz sam czar mozna dopiero kupic na 25lv.

Newbie: Jakie skille, na jaki lv?

Ja: Druid nie potrzebuje skilli. Jego priorytet to lv i mlv. Standardowo mlv to wedlug mnie taki, ktory nie jest nizszy od lv.

Newbie: Dlaczego opisales tylko tyle miejsc do expienia?

Ja: Sa oczywiscie rozne miejsca gdzie mozna expic, ale daje Wam mozliwosc odkrycia tego samodzielnie. Pozatym jest wiele poradnikow opisujacych dany teren, wiec wystarczy poszukac.

---------------------------------------------------

Nie pekaj, poradzisz sobie! Zdolniacha jestes!

"Juz od pewnego czasu slyszalem o dziwnych rzeczach, ktore maja miejsce na Edron. Ludzie mowia o dziwnych swiatlach i podejrzanych ludziach w nocy..."

"Gdy tylko dostalem pozwolenie od Rady ruszylem by zbadac wyspe odkrywcow. Gdy dotarlem na miejsce w miescie panowalo wielkie zamieszanie. Ludzie ze wszystkich miast zebrali sie by wspolnie ruszyc do siedziby zla. Przedzieralismy sie przez geste zarosla, gdy nagle ziemia zaczela drzec. Nie wiedzialem co sie dzieje. Slyszalem tylko odglosy agoni ludzi z przodu. Oderwalem sie od grupy i okrezna droga dotarlem na skaj urwiska. Moim oczom ukazal sie obraz rzezi jaka potezny demon dokonywal na bezsilnych ludziach. Ze zdumienia zamarlem i nawet nie spostrzeglem kiedy stwor zniknal mi z oczu. Zaczelem uciekac, gdy dobiegl mnie przeszywajacy glos "Czuje twoj strach". Po chwili porazajace swiatlo powalilo mnie na ziemie. Nie pamietam co sie stalo dalej, ale dochodzilem d siebie w swiatyni przez kilka miesiecy. Ostatecznie nie odnalazlem Exalibuga, ale ciagle mam nadzieje, ze gdzie tam on jest i czeka, az go odnajde..."

---------------------------------------------------

Moral:

NIGDY NIE IDZ NA ORASHBALLA MAJAC NIE MNIEJ NIZ 130lv :-ppppp


Pisze poprawnie po POLSKU
Pomogłem daj reputa

Offline

 

#2 2009-06-14 08:50:19

marko03

Gracz

15565945
Zarejestrowany: 2009-06-12
Posty: 20
Punktów :   

Re: Poradnik dla druida

przydatny poradnik


Piszę poprawnie po POLSKU

Offline

 

#3 2009-06-18 12:11:44

jaroslawskiots

Administrator

12704264
Zarejestrowany: 2009-06-12
Posty: 36
Punktów :   
WWW

Re: Poradnik dla druida

fajny ale skopiowant ;/


Pomogłem? Daj reputka :]

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plrasowekoty.pl